Rond het thema Archeologie hebben wij een Break-in Box ontwikkeld die, net als Museum Escape, gebruik maakt van archeologische processen als puzzels. 

Door te denken en te handelen als een archeoloog, kunnen deelnemers de kist openpuzzelen en de schat van het verleden bemachtigen.

In opdracht van Erfgoed Gelderland hebben wij een Break-in Box ontwikkeld, bedoeld om regionale musea een aanvullende activiteit te kunnen laten bieden.

Deze Break-in Box vertelt het Verhaal van Gelderland aan de hand van drie musea, waarin de antagonist gewerkt heeft. Deze antagonist, De Collector genaamd, komt ook terug in het verhaal rond de Escape Routes in 6 Gelderse musea.

Landgoederen hebben een rijke geschiedenis die behouden moet blijven. De Break-in Box Welbehagen speelt zich af rond een fictief landgoed. 

Honderd jaar geleden werd hier een feest gegeven dat volkomen in de soep liep. Met de ‘Time Scanner’ kunnen deelnemers de verhalen van de aanwezigen achterhalen, via de objecten die zij bij zich hadden. Wie zou het feest gesaboteerd hebben en wat is er met het landgoed gebeurd?

De Gemeente Putten had een bijzondere vraag: maak het aangrijpende verhaal van de Puttense Razzia beleefbaar voor een brede doelgroep. 

In nauw overleg met de Stichting Oktober ’44 en andere stakeholders hebben wij naast een Belevingsroute door Putten, 6 Break-in-boxes geproduceerd voor gebruik in schoolklassen. Hierin wordt het verhaal verteld van de mannen die uit Putten zijn afgevoerd en niet meer terug zijn gekomen.

De drie verschillende ervaringen die samen Time Windows vormen, maken gebruik van een combinatie van AR/VR, rollenspel en fysieke puzzels. 

Time Windows is met steun van click.nl en de Provincie Zuid-Holland ontwikkeld. Historische verhalen over de Romeinen in Nederland, de vroege Middeleeuwen en De Loonse Oorlog worden in een raamvertelling geplaatst. Time Labs, een fictief bedrijf, wil verschillende technologieën testen die een kijkje in het verleden kunnen geven. Wie durft?

De break-in boxes die wij voor Probiblio hebben ontworpen zijn rondreizende kisten, die in bibliotheken educatief en entertainend ingezet worden. 

In het thema van de Romeinse Limes strijden twee teams rond elk hun eigen kist, die samen uiteindelijk één speelbord vormen. Het verhaal van de Bataafse Opstand komt zo voor hen tot leven.

Voor Probiblio hebben wij meerdere Break-in Boxes ontwikkeld met thema’s rond de Erfgoedlijnen. De Laatste Dag gaat over de Atlantikwall.

Deze ervaringen dienen ertoe om bezoekers naar bibliotheken te trekken en op speelse wijze kennis te laten maken met het erfgoed van Noord- en Zuid-Holland. De eerste gaat over de Atlantikwall en draagt de naam De Laatste Dag. Via filmpjes worden deelnemers opgeroepen een jonge soldaat te helpen een boodschap te coderen en versturen. Zijn ze hier nog steeds toe bereid als het duidelijk is geworden dat het een jonge Duitse soldaat is?

In het kader van de tentoonstelling Explosiegevaar vroeg het Verzetsmuseum in Amsterdam ons om deelnemers een aanslag te laten plegen. 

Tijdens de Museumnacht 2018 konden kleine groepen bezoekers puzzels oplossen om vuurwapens, explosieven en andere benodigdheden in handen te krijgen. Zij kregen de keus: wat neem je mee? Riskeer je daarmee slachtoffers?

Ons eerste project werd gelanceerd tijdens de Nationale Archeologie Dagen, oktober 2016. Wij wilden een historisch en archeologisch verhaal vertellen via spel-elementen die we kennen uit de wereld van escape rooms. 

De Kist van Floris V was een fictief verhaal rond een kist die onder het Binnenhof gevonden zou zijn en mogelijk van Floris V was geweest.